Att driva bemanningsföretag handlar om att ta tillvara på den bästa kompetensen och placera den på rätt plats. CRM-teknik kan hjälpa er hålla koll på kundernas behov. Lär er mer i den här artikeln.
CRM-system representerar en ny datadriven approach att förhålla sig till nya och befintliga kunder. En teknisk lösning som är användbar inte minst i bemanningsbranschen. Den typ av tjänster som erbjuds på https://www.upsales.com/sv/ kan hjälpa er skapa bättre kundrelationer, och hitta nya kunder.
Lyckade företag använder ny teknik
Högskolan i Väst genomförde nyligen en studie där de undersökte vilka faktorer som ligger bakom de företag som lyckas bäst. Bland faktorerna de lyckades identifiera var betydelsen av ny teknik. De fann nämligen att bland många av de mest framgångsrika företagen fanns de som var duktiga på att anamma nya tekniska lösningar. Det vill säga företag som var duktiga på att applicera och anpassa sig till innovationer.
Datadriven identifikation av kundbehov
CRM-system är ett typexempel på den typen av ny teknik. Flexibla system som går att anpassa för olika behov. Det går till exempel att automatisera marknadsföring men också att lära systemet identifiera kundbehov. Det är inte minst viktigt inom bemanningsbranschen. Potentialen är enorm. Tänk till exempel att CRM-systemet utifrån ett antal variabler analyserar när dina tidigare kunder kan tänkas behöva extra personal. Vid en lämplig tidpunkt hör någon av dina duktiga säljare eller kontaktpersoner av sig till kunden ifråga och erbjuder ert företags tjänster. Bättre än så kan det knappast bli. Det är inte bara det att en väl applicerad CRM-lösning kan leda till merförsäljning av det slaget, i längden leder det också till bättre kundrelationer. Om det är någonting kunder uppskattar är det företag som har förmågan att se vad de behöver – ibland innan de vet om det själva. Det genererar kunder som kommer tillbaka, och som Verksamt.se skriver: det finns inget viktigare än det.